Deklaracja dostępności
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej https://bip.dpsostrowwlkp.pl/
Dom Pomocy Społecznej im. s. M. Benodyny Koterbianki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do bip.dpsostrowwlkp.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 2016-02-25.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-12-27.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Treści niedostępne cyfrowo
Część plików nie jest przygotowana jako dostępne, tzn. nie mają one struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie. Tym samym nie ma możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-04-12.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-04-26.
Skróty klawiaturowe
- Skróty klawiszowe ogólnodostępne np. Ctrl+C.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Miłosz Kaczmarek, m.kaczmarek@dpsostrowwlkp.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 601 698 351 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna Dom Pomocy Społecznej im. s. M. Benodyny Koterbianki Staroprzygodzka 19 63-400 Ostrów Wielkopolski Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 4 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Parking jest bezpłatny.
- Ogólnodostępny parking wraz z oznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie budynku DPS.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
- Brak przeszkód infrastrukturalnych.
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
- Skorzystaj z dzwonka przy drzwiach.
- Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
Przestrzeń za wejściem
- Za drzwiami wejściowymi jest portiernia, w której na prawej ścianie znajduje się mapa obiektu wykonana w technologii braille'a. W dalszej części budynku brak barier architektonicznych.
- Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w portierni na prawej ścianie i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
- Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się w portierni.
- Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
- Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
- Wszystkie pomieszczenia znajdują się na tym samym poziomie i na jednej kondygnacji, nie dotyczy wejścia i przestrzeni za wejściem.
- Wszystkie korytarze są dostępne.
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Aplikacje mobilne
brak
Dodatkowe informacje
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM):
- Możliwość zapewnienia tłumacza języka migowego po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.